Ciąża a upały. Jak sobie radzić?

2

Wielkimi krokami zbliżają się ciepłe dni, a od nich już tylko chwila do lata. Lato jednak ma to do siebie, że często przynosi nam bardzo wysokie temperatury, które przeradzają się w niedające się znieść upały i ukrop. Kiedy żar leje się z nieba szczególnie powinny uważać na siebie kobiety w ciąży.

O tym, jak ważne jest dbanie o siebie podczas ciąży, wie każda kobieta, która ją przeżyła. Skwar, który dokucza nam podczas letnich miesięcy może zrobić wiele złego, jeśli nie będziemy się odpowiednio przed nim broniły. Warto pamiętać jednak, że przed zabójczym słońcem nie chronimy wyłącznie siebie, ale przede wszystkim nasze dzieciątko, które nosimy w brzuchu. Jeśli jednak będziemy stosowały się do kilku ogólnych zasad radzenia sobie w upale w ciąży, wszystko powinno potoczyć się dobrze.

Co więc należy robić? I na co zwracać szczególną uwagę? Oto krótki poradnik na upalne dni dla kobiet w ciąży:

kobieta w ciąży

UNIKAJ WYSOKICH TEMPERATUR I OSTREGO SŁOŃCA

Jest to może rada bardzo oczywista i niezbyt odkrywcza, ale może nam bardzo pomóc. Warto w naprawdę gorące dni po prostu zostać w chłodnym domu. Nie będziemy dzięki temu narażały się na działanie nieprzyjemnej temperatury, odwodnienie, udar słoneczny czy inne dolegliwości.

Czasem jednak jest tak, że musimy (lub chcemy) wyjść. Co wtedy?

UBIERAJ KAPELUSZ

Aby jak najlepiej ochronić głowę przed działaniem słońca, warto jest nosić kapelusz. Jeśli postawimy na taki z szerokim rondem – możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i dodatkowo ochronić skórę swojej twarzy.

ciąża

NOŚ ZE SOBĄ BUTELKĘ WODY

Podczas olbrzymich upałów bardzo łatwo jest się odwodnić. A taka sytuacja może być bardzo niebezpieczna dla płodu. Należy więc zawsze mieć przy sobie małą butelkę z wodą, z której napijemy się, gdy poczujemy pragnienie lub ochłodzimy swój organizm, kiedy się przegrzeje.

JEDZ LEKKO, ALE JEDZ

Mimo że latem często nie mamy ochoty na jedzenie (ponieważ powoduje to męcząca temperatura), my – będąc w ciąży – nie możemy pozwalać sobie na podobne głodówki. Musimy dostarczać sobie i dziecku wartości odżywczych. Warto więc stawiać na dania lekkie, ale bogate w składniki mineralne. Królują tu więc różnego rodzaju sałatki warzywne, z mięsem oraz owocowe, jak i zupy z warzyw sezonowych.