Co jeść, by mieć mocne włosy?

1

Nie da się ukryć, że jesteśmy tym, co jemy. Pokarm, który przyjmujemy, a wraz z nim wartości odżywcze, mają wpływ na nasze zdrowie oraz urodę. To samo tyczy się włosów. To, czy będą mocne, piękne i lśniące, zależy od rodzaju i jakości produktów, które spożywamy.

Wiele z nas zadaje sobie pytanie o to, co powinnyśmy jeść, by mieć włosy jak z okładki. Okazuje się, że to wcale nie takie trudne. Wiele pokarmów, jakie jemy na co dzień, ma wpływ na kondycję naszego włosa, a my nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy! Czas najwyższy naprostować całą sytuację i przekonać się, co najbardziej działa na włosy.

woda w szklance

Woda – trzeba jej dużo pić

Mówi się, że dorosły człowiek powinien wypijać 1,5 litra wody dziennie. Jest to zdrowe i korzystnie wpływa na nasz organizm. Specjaliści zauważyli również pozytywne działanie wody na skórę oraz włosy. Ma ona je wzmacniać, eliminować różnorodne toksyny oraz zanieczyszczenia, jakie znajdują się w ciele, a co za tym idzie – również we włosach.

Czerwone mięso – ważny jest umiar

Warto wiedzieć, że czerwone mięso również ma korzystny wpływ na stan naszych włosów. Osoby, które chorują na anemię, czyli niedokrwistość, cierpią na zbyt małą ilość żelaza w organizmie. Brak żelaza z kolei skutkuje osłabieniem i wypadaniem włosów. Aby temu zapobiegać, wystarczy jadać potrawy zrobione z czerwonego mięsa, które dodatkowo zawierają sporo białka. Dobrym źródłem żelaza jest przede wszystkim wątróbka. Nie można jednak przesadzać z tym rodzajem mięsa. Kiedy je przedawkujemy – możliwe jest wystąpienie problemów z sercem!

migdały

Migdały – włosy gęste i szybciej rosnące

Jeśli cierpisz na przerzedzenie włosów, a nowe nie chcą Ci rosnąc w zadowalającym tempie – wypróbuj kuracji z migdałami. Wystarczy, że codziennie przez miesiąc będziesz jeść garść migdałów, a zauważysz cieszące oko efekty. Migdały zawierają cenną dla naszych włosów biotynę, dlatego są tak mocno cenione. Chcąc cieszyć się zdrowymi i gęstymi czuprynami – powinnyśmy postawić właśnie na orzechy!